segunda-feira, 19 de fevereiro de 2007

MIS MEMORIAS de Violeta Friedman


MIS MEMORIAS
De Violeta Friedman


Testemuño dramático, lúcido e combativo de quen conseguiu sobrevivir ao holocausto nazi e que pide, simplemente, que as novas xeracións non esquezan «Desde 1985 a miña vida estivo dedicada fundamentalmente a lembrar, para que toda aquela traxedia do Holocausto non sexa esquecida e non poida volver a ocorrer. Mediante entrevistas, conferencias e unha longa e vitoriosa loita xurídica contra o nazi Léon Degrelle fun dando fe do horror. Moitas veces ao longo destes anos, oíntes e amigos pedíronme unhas Memorias, instáronme a deixar por escrito os meus terribles recordos. Agora están aquí, como un chanzo máis da miña obriga. »Cando fun levada a Auschwitz, eu tiña só catorce anos. Era unha nena ignorante e sometida a unha presión inimaxinable. A desnutrición e os sufrimentos mantivéronme durante aquel ano espantoso nun estado que tal vez puidese compararse ao das persoas sometidas ao efecto de certas drogas. E, ademais, o resto da miña vida, ata fai dez anos, me paseino tratando de esquecer. Todas estas razóns fan que faia zonas da miña memoria que permanecen borrosas, recordos a veces fragmentarios, momentos que sobresaen fronte a outros esvaídos ou inalcanzables. Tamén hai cousas que lembranza pero das que nin sequera hoxe son capaz de falar. »Sei que a miña voz se perde no ruído do tempo, no devastador ruído do tempo. Con este libro espero que as novas xeracións poidan oír o meu rogo: que elas continuen o meu traballo. Que non nos esquezan.» (Violeta Friedman.)
EDITA: PLANETA